torsdag 29 november 2007

Adventsfint!

Igår satte jag, Anders & Cassandra upp en del julgardiner, adventsljustakar och stjärnor! Å så mysigt och ombonat det blev på en gång. I LOVE christmas =) På dagen hade jag inhandlat lite ny belysning på ljusexperten; 2 svarta kransar med massor av små ljus och en lampa att ha över vardagsrumsbordet (den ska dock hänga där året runt). På Claes Ohlson köpte jag nya stakar i massiv ek och utebelysning som jag tvingade Anders att sätta upp på bron på kvällen *skratt* Hans fingrar var illröda när han kom in igen, det var nämligen köldrekord igår på ca 12 minusgrader! Nu är iallafall brokvisten inramad med en massa härliga juleljus, ser ut som minivarianten av "ett päron till farsa firar jul"!

Cassandra passade också på att testa sin luciakrona men det var roligare att skruva i och ur ljusen än att ha den på huvudet!


Och slutligen min nya fina lampa med svarta prickar på!

4 kommentarer:

Frank och jag sa...

Vad fint det blev! Det är ngt visst med julen och precis som du skriver så blir det så ombonat, det är nog det som gör att man gillar julen så mkt också. det är tillåtet att överpynta, överdekorera och ha en massa ljus och lampor- det är såå mysigt. Mamma, Frank o jag ska göra fint imorgon efter min tenta, LÄNGTAR!

Tilde sa...

Vad kul att du också har en blogg nu! Vi är nu hemkomna från Linda och det är nästan så man längtar tillbaks, man saknar henne så mycket! Det var också helt underbart att träffa Kattis och Frank, jag saknar dem lika mycket också, om de ändå bodde i Sundsvall, eller vad säger du?! Ni har fått det så julfint hemma, det är så kul att se hur alla har det på jul och vi verkar vara rätt lika, mycket pynt ska det vara! Jag älskar julen! Kram kram

Tilde sa...

Glömde ju berätta: Vi har köpt huset på Östanåvägen, känns helt otroligt att man ska bli Stödebo igen!

Frank och jag sa...

Nu har det varit adventsfint lite väl länge här på sidan.....Kan du inte berätta om hur ni haft det i jul o nyår? NYFIKEN, KRAM, gjorde du glöggkakan ngn gång förresten?